רגע לפני שמשקיעים בנדל"ן

באופן טבעי אנשים מחפשים נדלן למגורים – הם צריכים הרי לגור היכן שהוא. אבל יש אנשים שמחפשים גם נכסים להשקעה.

כמו בכל השקעה, ואולי יותר מכל אופצייה אחרת, מדובר בהרבה מאוד כסף ולכן חשוב לעשות זאת בזהירות ובליווי אנשי מקצוע. רגע לפני שמשקיעים בנדל"ן עולות שאלות רבות;

שאלה ראשונה וטבעית היא כמה הון פנוי יש לכם להשקעה, והאם רכישת נכס תביא את המינוף הטוב ביותר. כשתדעו כמה הון פנוי יש לכם, תוכלו להוסיף עליו מימון חיצוני, דבר שישקף לכם את גובה ההשקעה שאתם יכולים לעמוד בה. רק אז  תוכלו לדעת איזה סוג של נכס לרכוש והיכן לרכוש אותו.
שאלה חשובה נוספת היא אילו איזורים בארץ מציעים את התשואה הטובה ביותר, ממה להיזהר ולמה אתם מוכנים להתחייב או לא (רמז: טווח ארוך ושוכרים).

אפשר לרכוש נכס ישן, לשפצו ולמכור אותו ברווח (Flip).
הנה סיפור מקרה:

פנו אלינו שני אחים שביקשו לרכוש נכס להשקעת Flip (קניה־שיפוץ־מכירה).

לאחר פגישת האיפיון בחרנו בשלושה אזורי השקעה רלוונטיים והתחלנו לאתר נכסים המוצעים מתחת למחיר השוק.

לאחר פגישה נוספת החלטנו להתמקד באזור אחד שנמצא מועדף מבחינת ההשקעה.

יחד עם האחים נסענו ליום סיור נכסים, ובתום הסיור הוחלט לרכוש את אחד מהם. ניהלנו משא ומתן עם המתווך המקומי והעסקה נסגרה במחיר של 1,570,000₪.

האחים שיפצו את הנכס בסכום של 90,000 ₪ וכעבור שלושה חודשים נמכר הנכס במחיר של  1,890,000 ₪.

אפשר לרכוש נכס המועד לתמ"א ולהשכיר אותו לטווח קצר עד קבלת ההיתר, ואפשר לרכוש נכס ולהשכיר אותו לטווח ארוך.
סיפור מקרה נוסף:

 פנה אלינו זוג שלהם יש כבר שני נכסים מושכרים וביקש  לרכוש נכס להשקעה.  מטרת הרכישה הייתה להגדיל את קצבת הפנסיה, כלומר מדובר היה בהשקעה לטווח ארוך. הזוג הגיע מוכן וידע כמה הון עצמי הם רוצים להשקיע וכמה משכנתא הם רוצים לקחת. כבר בשיחת האיפיון ביקשנו שיוציאו אישור עקרוני למשכנתא, הפנינו אותם ליועץ המשכנתאות שלנו, ותוך יומיים האישור התקבל.

רק אז התחלנו לאתר את האזורים המבוקשים בהתאם לסכום. התמקדנו באזור צפון השרון, ולאחר כשבועיים מצאנו דירה מתאימה גם במחיר הנכון להם וגם ללא צורך בשיפוץ. המתווך המקומי דאג להם גם לשוכרים.

בסופו של יום ההחלטה היא בידכם – האם אתם מחפשים השקעה לטווח קצר –  לעשות "קופה" ולעבור לדבר הבא? או שאולי אתם מחפשים השקעה לטווח ארוך – כזאת שתאפשר לכם הכנסה קבועה ותישאר לילדים?

כך או כך, כדאי שיהיו לצידכם אנשי מקצוע שיוכלו לענות על כל השאלות. משרדנו מציע ליווי למשקיעים בכל רחבי הארץ. תהליך הליווי כולל צוות של יועץ משכנתאות, מתווך מקומי ועורך־דין.

בפגישת האפיון הראשונה נבין יחד מהו סכום ההשקעה, לכמה זמן אנחנו רוצים את הכסף מושקע ואיזה סוג של נכס מעניין אתכם.

באותה פגישה נמפה את האזורים בארץ בהתאם לסכום ההשקעה ולצרכים האישיים שלכם. לשם כך נעזר במתווך מקומי המכיר את השטח ויודע לאתר נכסים אטרקטיביים.

מרגע זה נצא למסע משותף – המשרד יאתר את הנכסים הרלוונטיים לפי שכונות, הרכב דמוגרפי, תשואות ופוטנציאל השבחה. המידע יהיה פתוח וגלוי לכם. בסופו של התהליך, עם בחירת הנכס הרלוונטי נעזר בידע ובניסיון של עורך הדין שיוכל להכין את חוזה המכר, לייעץ בכל הקשור לחוקיות הנכס והכי חשוב לדאוג לאינטרס שלכם.

זכרו, אתם יכולים לאתר נכסים לבד, אך קיימים מספר חששות;

  • אולי תצליחו למצוא את הנכס שמתאים לכם להשקעה, אבל לא בטוח שתצליחו לשלם עבורו את המחיר הנמוך ביותר. מכירים את משחק הפוקר? זה בדיוק מה שקורה כשרוכשים נכס.
  • אולי תצליחו למצוא את הנכס המתאים ואולי אפילו לשלם פחות ממחיר השוק – השאלה היא כמה זמן יקח לכם לאתר את הנכס, ללכת לראות אותו, להתווכח עם המוכר על המחיר ולהתדיין עם עורכי הדין? זוכרים את הביטוי Time is Money? כמה שווה שעת העבודה שלכם?
  • האם ההון הפנוי שלהם מושקע באופן המיטבי לכם? אולי כדאי לפזר את ההשקעה לכמה נכסים ?
  • האם אתם מוכנים להיכנס להרפתקת שיפוץ?
  • האם אתם מוכנים להשכיר דירה המרוחקת מאזור מגוריכם?

 

ישנם חששות נוספים אבל אנחנו כאן כדי להפיג אותם ולענות לכל השאלות שבוודאי צצות בראשכם, ואולי עוד יצוצו.

לשיחת ייעוץ ללא תשלום וללא התחייבות דברו איתנו  054-5222395

 

 

 

 

 

 

 

 

דילוג לתוכן